Geen producten (0)

 

Welk verhaal gaat er schuil achter het Nederlandse merk Watt?

 

 

Watt is in december 2017 opgericht door Frans Nomden en Marc Jacobs. Doormiddel van een Crowdfund actie hebben zij een volledig operationeel bedrijf neergezet in het ontwikkelen van fietsen tot een volledige marketing en verkoop operatie. Watt heeft hippe, betaalbare e-bikes ontwikkeld met een voor het oog onzichtbare accu en aandrijving. Watt laat deze e-bikes in opdracht produceren via een Belgische partner. 

Frans Nomden (48), woonachtig te Breda, is een veelzijdige ondernemer met ruim 20 jaar ervaring in product- en dienstenontwikkeling, commercie, projectmanagement, business & IT-alignment en ICT-service management. Frans is afgestuurd bedrijfseconoom aan de Rijks Universiteit in Maastricht. Na zijn studie heeft hij zich ontwikkeld als business development manager in ICT en e-Business bij Pink Elephant (later PinkRoccade en Getronics). Vanaf 2006 is hij zelfstandig ondernemer en betrokken bij diverse startups waaronder ClubMobiel B.V., een Mobile Virtual Netwerk Operator en NGSN, ontwikkelaar van ‘live en on demand soccer’ voor de Noord-Amerikaanse markt. Frans is initiatiefnemer en ontwikkelaar van WATT.

Marc Jacobs (51), woonachtig te Breda, is afgestudeerd als bedrijfskundig ingenieur aan de Technische Universiteit Eindhoven. Gedurende en na zijn studie was Marc werkzaam bij Kinetron, een hightech ingenieursbureau op het gebied van micro kinetische systemen. Marc was binnen Kinetron betrokken bij de ontwikkeling van ’s werelds eerste automatische kwartshorloge en een innovatieve Hydro-generator. In deze periode ontstond zijn passie voor technologische innovatie. Na een aantal functies binnen Kinetron te hebben vervuld, is Marc in 1989 gestart met zijn eigen adviesbureau: HGM. Met vestigingen in Breda, Amsterdam en Eelde, is HGM inmiddels uitgegroeid tot een gerenommeerd adviesbureau dat MKB-bedrijven en multinationals adviseert op het gebied van innovatiesubsidies, innovatiekredieten en fiscale stimuleringsregelingen.

Watt richt zich op Millennials en de generatie Z (van 16 tot 40 jaar), die voor dagelijks gebruik op zoek zijn naar een hippe betaalbare en betrouwbare fiets voor gebruik in de stad en middellange afstanden binnen steden en dorpen. Millennials willen niet alleen alles het liefst op de fiets doen, de fiets moet er ook nog aantrekkelijk uitzien. Waar we vroeger bijna allemaal op dezelfde fiets rondreden is dat anno 2021 een heel ander verhaal. De fiets wordt nu met recht gezien als een lifestyle item. 

Watt beschikt over 4 modellen waarvan 2 in een dames- en herenuitvoering verkrijgbaar zijn. Watt fietsen zijn afgemonteerd met kwalitatief goede onderdelen die ook nog eens makkelijk verkrijgbaar zijn. Hierdoor heb je een betrouwbare fiets die in geval van versleten onderdelen snel weer onderweg kan en dat allemaal vanaf €1350,-

Wij maken gebruik van cookies om onze website te verbeteren, om het verkeer op de website te analyseren, om de website naar behoren te laten werken en voor de koppeling met social media. Door op Ja te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.